Red Bull Content Pool

Officieel: Viaplay blijft thuisbasis voor Formule 1 tot en met 2029


Viaplay heeft officieel bekendgemaakt dat het de uitzendrechten voor de Formule 1 in Nederland tot en met 2029 heeft veiliggesteld. Deze aankondiging bevestigt dat de Scandinavische streamingsdienst de komende jaren de exclusieve aanbieder zal blijven van Formule 1-races in Nederland, inclusief alle vrije trainingen, kwalificaties en races.

Contractverlenging

De strijd om de prestigieuze uitzendrechten was fel, met verschillende grote spelers in de markt. Uiteindelijk wist Viaplay de rechten te behouden, een resultaat dat voortbouwt op hun initiële contract dat begon in 2022. Dit nieuwe akkoord zorgt ervoor dat Viaplay de Formule 1 zal blijven aanbieden aan haar Nederlandse kijkers tot het einde van het seizoen 2029.

Reacties van hoofdrolspelers

Roger Lodewick, de CEO van Viaplay Nederland, reageerde verheugd op de verlenging van het contract. “We zijn enorm trots dat we de Formule 1 kunnen blijven aanbieden als een integraal onderdeel van Viaplay. Dit succes onderstreept onze sterke positie in de Nederlandse mediamarkt en bevestigt het vertrouwen dat de kijkers en de F1 organisatie in ons hebben,” aldus Lodewick.

Vanuit de Formule 1 reageerde Ian Holmes, Director of Media Rights, ook enthousiast. “De voortdurende samenwerking met Viaplay is een bewijs van ons gezamenlijke streven naar uitmuntendheid en innovatie in de manier waarop we de races presenteren. De fans hebben dankzij deze samenwerking toegang tot hoogwaardige uitzendkwaliteit en extra content,” verklaarde Holmes.

Voortzetting van samenwerking met F1 TV Pro

Naast het uitzenden van de races, blijft Viaplay ook samenwerken met F1 TV Pro. Dit partnerschap biedt Viaplay-abonnees zonder extra kosten toegang tot aanvullende content zoals internationaal commentaar, onboard camera’s en radiocommunicatie. Deze samenwerking werd zeer gewaardeerd door racefans en wordt gezien als een belangrijk onderdeel van het nieuwe contract.

Visie voor de toekomst

Met deze nieuwe overeenkomst op zak, plannen Viaplay en de Formule 1 om de komende jaren de uitzendervaring verder te verrijken. Het doel is om niet alleen de actie op de baan optimaal te presenteren, maar ook om kijkers een breed scala aan multimediale inhoud te bieden, wat de beleving rond de Formule 1 races intensifieert.

Bekijk ook eens:

1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
GJ van der Vis
GJ van der Vis
4 maanden geleden

Lekker waardeloos…