Audi doet momenteel goede zaken in aanloop naar hun intrede in de Formule 1 in 2026. Niet alleen contracteerde het team recentelijk Mattia Binotto en Jonathan Wheatley als vervangers van Andreas Seidl en Oliver Hoffman, maar het team is nu ook dichtbij een sponsordeal voor kleding. En wel in de naam van Adidas, meld het medium SportBusiness.
Kledingmerken sponsoren graag F1 teams
Er tonen momenteel veel kledingmerken interesse het sponsoren van F1 teams. En dat is niets voor niets: de Formule 1 is booming en de handel in merchandise is enorm lucratief.
Met de deal tussen Audi en Adidas zou zo’n 30 miljoen per jaar gemoeid gaan. Dat is vergelijkbaar met de sponsordeal die Red Bull met Castore heeft en naar verluid ook de aanstaande deal tussen Mercedes en Adidas vanaf 2025.
De zilverpijlen waren overigens ook met Nike in gesprek als nieuwe kledingsponsor, echter schijnt de Duitse formatie toch voor Adidas te hebben gekozen als vervanger van Hugo Boss. Zo sponsort het Duitse Adidas straks beide Duitse teams in de Formule 1.
Adidas is overigens niet de eerste grote naam welke Audi aan zich zal binden; recentelijk werd bekend gemaakt dat BP de eerste grote sponsor van het nieuwe team zal worden.