Red Bull Racing sluit dit seizoen aan bij Rokt, de wereldleider in e-commerce technologie. De samenwerking zet zich in voor meer diversiteit binnen en buiten de Formule 1. Hieronder vindt u meer informatie over de samenwerking en de plannen van Red Bull en Rokt.
Red Bull Racing gaat vrouwelijke eSporter aantrekken
Red Bull wil onder andere een vrouwelijke eSporter aantrekken voor het eigen simrace-team. Hiermee wil de renstal laten zien dat de motorsport niet alleen een mannenwereld is, maar ook vrouwen de kans krijgen om te racen op het hoogste niveau.
Rokt krijgt plekje op RB19 en race-overalls
De naam Rokt zal een plekje krijgen op de RB19, op de race-overalls van Max Verstappen en Sergio Perez en op diverse teammaterialen. Ook zal het logo van Rokt prominent in beeld te zien zijn bij optredens van het Red Bull Esports team. Hiermee wil Red Bull de samenwerking met Rokt extra onder de aandacht brengen.
Reakties van Red Bull en Rokt op samenwerking
Christian Horner, teambaas van Red Bull Racing, is blij met de komst van Rokt. Hij laat weten: “We zijn verheugd om Rokt toe te voegen als Team Partner en we kijken er erg naar uit om samen te werken aan een meer divers personeelsbestand in de sport en in de simrace-wereld. Rokt zet zich in voor diversiteit en empowerment van vrouwen, zowel binnen de eigen organisatie als in de maatschappij in het algemeen. We zijn er trots op om samen te werken aan een programma om vrouwelijke coureurs voor ons Esports team te werven.”
Ook bij Rokt is men tevreden over de deal. CEO Bruce Buchanan stelt: “Rokt en Oracle Red Bull Racing zijn beide innovatieve, vooruitstrevende, missiegedreven bedrijven die zich richten op inzet voor diversiteit en duurzaamheid. We zijn verheugd om samen te werken met Red Bull en om kansen te ontsluiten, de carrières van getalenteerde vrouwelijke sporters te ontwikkelen en vrouwen in sport, techniek, e-commerce en andere gebieden over de hele wereld te empoweren.”