Artikelen

Grote plannen voor Formule 1 en LEGO in 2025

đź’­ Wat vind jij van dit nieuws? Laat je reactie achter en discussieer mee!

📱 Download de F1Head app voor sneller F1 nieuws!

Er is groots nieuws van Formule 1 en LEGO. Zij kondigden namelijk een verdere samenwerking aan die LEGO en Formule 1 fans ongetwijfeld enthousiast zal maken. Zij kunnen vanaf 1 maart 2025 nieuwe F1 LEGO sets in de schappen verwachten én LEGO zal aanwezig zijn tijdens een selecte groep Formule 1 wedstrijden. Dit komt direct voort uit het succes van de Formule 1 producten die Lego aan het einde van 2024 al lanceerde.

Nieuw vermaak tijdens F1 races

Formule 1 races zijn onder andere dankzij het succes van Max Verstappen erg populair in Nederland. Tijdens het raceseizoen zitten fans elk weekend aan het scherm gekluisterd, soms nog spannender gemaakt met een betFIRST Formula 1 weddenschap. Naast het plaatsen van een weddenschap op je favoriete coureur kan je nu ook een model van zijn racewagen bouwen met LEGO. Wat kan je van deze nieuwe sets verwachten?

1.   Nieuwe LEGO Speed Champions sets

LEGO kondigde een nieuwe Speed Champions serie aan. Er zijn al bestaande LEGO DUPLO en LEGO-city sets, maar deze kunnen nu worden uitgebreid met modellen van elk team. Ze zijn voornamelijk bedoeld voor volwassenen (18+) en je kunt ze nu al reserveren. Daarmee maak je je eigen Mercedes, Williams, Ferrari of Oracle Red Bull Racing Car. Alle voertuigen van de 10 huidige F1 teams zijn vertegenwoordigd.

2.   LEGO F1 Collectibles

Vanaf 1 mei kunnen Formule 1 fans ook de LEGO F1 Collectibles verzamelen. Deze minifiguren worden verpakt verkocht en je weet niet welke auto je krijgt tot je het zakje openmaakt. Het is dus de bedoeling om ze allemaal te verzamelen. Mogelijk plaatst LEGO een QR-code op de verpakking, zodat je kunt zien welke auto erin zit. Tot nu toe zijn dit echter nog geruchten. De F1 Collectibles serie bestaat uit de 10 teamauto’s van 29 onderdelen en inclusief helm en F1 en F1 ACADEMY show cars.

3.   Een complete F1 set-up

Met de nieuwe producten van LEGO en de al bestaande LEGO-city en LEGO DUPLO F1 sets, is het mogelijk om een volledige F1 set-up te bouwen. Deze set-up is in zijn totaliteit te bekijken bij de LEGO Fanzone.

LEGO Fanzone tijdens races

Naast de nieuwe LEGO sets is ook aangekondigd dat er bij een select aantal races LEGO Fanzones worden opgezet. Bij deze fanzone kunnen bezoekers meedoen aan interactieve spellen en kunnen ze uiteraard de complete LEGO F1 serie bewonderen, uitproberen en kopen. Ook kunnen fans daar Make and Take activiteiten verwachten én zijn er plekken waar je met deze LEGO producten op de foto kan.

Activiteiten buiten de races om

Uiteraard wordt dit alles vergezeld met de nodige activiteiten die de samenwerking moeten promoten. Bij LEGO winkels wereldwijd worden activiteiten en acties georganiseerd met een F1 thema. Het LEGO Discovery Center in Scheveningen organiseert activiteiten waarmee kinderen meer leren over de uitdagingen omtrent het bouwen van een F1 racewagen waarmee je op het podium komt.

Op de LEGO website en de LEGO Play App komt ook een LEGO F1 spel. En vanaf 1 maart kan je op de LEGO website een serie livestreams verwachten die meer vertellen over de nieuwe producten, de samenwerking met F1 en de races waarbij je de LEGO Fanzone kan bezoeken.

Wat zeggen LEGO en F1 hier zelf over?

Het commentaar van LEGO en F1 over de samenwerking is erg positief. Zo zei Senior Vice President New Businesses Federico Bergher van LEGO Group recentelijk dat er een “breed scala aan meeslepende en creatieve ervaringen” gepland staan, “waar fans en gezinnen het hele jaar door in kunnen duiken. We kunnen niet wachten om te beginnen.”

Emily Prazer, Chief Commercial Officer van Formule 1 is ook erg enthousiast over de samenwerking en wat er komen gaat. Zij zegt: “Deze activiteiten en ervaringen bieden fans de mogelijkheid om spelenderwijs meer te leren over de complexiteit van de sport en een passie voor racen aan te wakkeren bij bouwers van alle leeftijden.”

Een langdurige samenwerking

Aangezien F1 en LEGO al samen producten hebben uitgebracht en activiteiten hebben georganiseerd, is dit alleen maar een versterking van wat er al bestond. Volgens Prazer brengt het “de wereld van Formule 1 verder dan het circuit, rechtstreeks naar de huiskamers.” LEGO maakt al decennia lang speelgoed voor jong en oud wat de verbeelding stimuleert en de interesse aanmoedigt. De nieuwe sets en versterkte samenwerking van LEGO met F1 zal daar alleen maar aan bijdragen.