Het al in geldnood verkerende Aston Martin is door de Corona crisis in nog grotere problemen gekomen. 500 banen staan op de tocht bij de sportwagenfabrikant.
Dat Aston Martin in geldnoot verkeerd is niets nieuws. Al voordat we dit jaar te maken kregen met Corona kwamen er al veel berichten over grote geldproblemen naar buiten. Aston Martin wilt nu 11 miljoen bezuinigen op investeringen in gebouwen en machines. Ook zouden de productiekosten met nog eens 9 miljoen omlaag moeten.
De verkoop van luxe sportwagens loopt al geruime tijd terug en Aston Martin zag daarom in de eerste 3 maanden van 2020 een verlies van 132 miljoen euro. Alle hoop is nu gevestigd op een nieuw SUV model, de DBX. Het bedrijf wilt echter ook doorgaan met de Valkyrie en Valhalla supercars.
Een week geleden werd er bekend gemaakt dat Aston Martin Tobias Moers als nieuw algemeen directeur heeft aangetrokken die overigens zal beginnen vanaf 1 augustus. Het bedrijf zit in een overgangsperiode nadat Lawrence Stroll en zijn consortium het bedrijf vorig jaar te hulp schoot. Stroll is voor 25% eigenaar van Aston Martin en tevens ook eigenaar van Racing Point. Het doel van Stroll is om beide bedrijven samen te voegen en daarom zou Aston Martin volgend jaar als team op de grid staan.
Op het moment van schrijven heeft Aston Martin ongeveer 1800 man in dienst en zal op kort termijn onderhandelingen over het massa ontslag gaan voeren met de bonden.